'Round the world in 150 days

Vancouver Island part 2: Canadeze marine, een museum en opnieuw de douane

Hello people,

Hoe is het bij jullie? Nog gekke dingen gebeurd de laatste paar dagen?

In dit verhaal zal ik over de laatste dagen in Canada, op Vancouver Island, vertellen. Inmiddels ben ik terug uit Tofino, terug in the Painted Turtle in Nanaimo. Het hostel beviel de vorige keer zo goed, dat ik nog even een dagje kom uitrusten hier. In het park heb ik lekker in het zonnetje gelegen, vlakbij een paar beach-veldjes. Er waren wat lui op zeer hoog niveau aan het beachen (divisie niveau) dus dat was leuk om naar te kijken. In Canada hebben ze overal groen en parken, zo relaxed.

Nadat ik mijn was heb gedaan, goed gegeten en geslapen was het tijd om naar Victoria gegaan. De hoofdstad van de provincie Britisch Columbia. Hier zou ik Toni het Duitse meisje die ik ontmoet heb weer treffen. Zij had via coachsurfing.com een Canadeze jongen gevonden die haar een slaapplek aanbod, hij nam ons en nog een ander Duits meisje mee voor een dagje uit. De jongen werkt voor de Canadeze marine en we gingen op zijn basis kijken. Een gewone toerist mag hier nevernooitniet komen, maar dit soort dingen dwing je gewoon af!

We krijgen een rondleiding op een schip van de Canadeze vloot die tijdelijk in reparatie was. We mochten niet in de geheime kamer waar de missies worden voorbereid kijken, maar voor de rest konden we alles rustig bekijken. Met 225 man zitten ze gemiddeld zo'n drie maanden op zo'n schip en hun bedden zijn kleiner dan die waar ik in slaap in hostels.

De marinier is nogal een macho en we liggen elkaar niet echt. Hij is vooral bezig indruk te maken op de twee meisjes met zijn sterke verhalen. Vervolgens neemt hij ons mee naar zijn luxe huis (hij heeft zeker niet te klagen over zijn inkomen) waar we zelf pizza's maken. Na een tijdje heb ik genoeg van zijn praatjes en ga terug naar mijn hostel.

De volgende dag trek ik er in mijn eentje op uit en bezoek het BC-museum. Er is een leuke expositie over het veranderende klimaat en het tweede deel beschrijft de geschiedenis van dit deel van Canada. Het tofste vind ik een nagebouwd oud stadje en een oude mijn en ontdekkingsboot die nagebouwd zijn om een indruk te geven hoe het er vroeger uitzag.

Victoria is een leuk stadje, wat kleiner dan Vancouver, maar het is wat gemoedelijker naar mijn idee en doet zelfs een beetje Europees aan (zie jumping-foto bij vorig verhaal). Aan het water met een leuk haventje kan je prima vertoeven en er is hier veel gaande. Bij Fisherman's Wharf kan je voor veel geld Fish&Chips eten (ik heb het daarom maar bij een klein restaurantje verderop gegeten) en zeehondjes voeren die hier in de haven zwemmen.

Het hostel is alleen verschrikkelijk groot en ik slaap met maar liefst 40 man (ja enkel snurkende mannen) op een kamer. Hierdoor is het lastig om contact te leggen. Ik ben dan ook vooral bezig met uitzoeken hoe ik het beste naar de VS kom. Ik beklim nog een berg nabij Victoria en krijg een mooi uitzicht op de stad en omgeving. Eenmaal boven betrap ik een stelletje die niet helemaal goed verdekt opgesteld stonden.

Ow ja voor de liefhebber: het nieuwe seizoen 24 is al een tijdje bezig. Is dit in Nederland al te zien? Met de ferry zou ik van Victoria naar Port Angeles in Washington, USA varen. Eerst moest ik weer door de douane...De vrouw die mij hielp was heel aardig, maar stelde me allerlei vragen over wat ik eigenlijk in de VS kwam doen. Ze dacht blijkbaar dat Nederland=Duitsland. Ze bekeek mijn paspoort en gaf daarna mij een Duits inschrijfformulier in plaats van een Engelse. Nou ja, de procedure duurde even, maar ik kon vervolgens gewoon doorlopen en ze keken verder niet in mijn tas.

Hoe het vervolgens in de USA verder ging, zal ik een volgende keer vertellen. Misschien kunnen jullie al raden waar ik als eerste naar toe ging. Check de foto's.

Voor de laatste keer uit Canada:

Liefs uit Victoria,

Liam

Reacties

Reacties

Marijke

Natuurlijk ook weer volop genoten van deze aflevering van je reisverhaal. Ik vroeg me wel even af of je later je kamer gaat behangen met je `springfoto´s´? Inmiddels zit in USA,heb ik vanuit geheime bronnen gehoord. Veel plezier daar! Bij ons gaat alles ok!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!