'Round the world in 150 days

Een springend begin

Hello folks,

zowaar mijn eerste berichtje tijdens mijn reis. Inmiddels heb ik al veel gezien maar laat ik bij het begin beginnen.

Woensdag 15 maart hebben mijn ouders mij op het vliegveld in Bremen uitgezwaaid. Dat vliegveld is echt een aanrader, schoon, niet te groot en overzichtelijk. Bepakt met 21,2 kg bagage en vol goede moed voor de komende maanden. De reis begon al goed, ik kreeg een persoonlijke behandeling door de stewardessen die mij herkenden omdat ik vriendelijk om hun Duitse grapje lachte toen ze mijn tas gingen wegen. Even daarvoor had ik wel wat problemen met de douanecontrole. Mijn net gekochte wandelschoenen kwamen niet door de keuring en de piepjes gingen af. Na een uitgebreide check mocht ik verder. Ik vloog met Ryanair naar Londen Stansted met enige vertraging, hierdoor miste ik mijn bus-aansluiting in Londen en kwam ik pas na twaalven (engelse tijd) aan in mijn hostel. Hostel bleek aardig maar was het net niet helemaal. Er waren wat ongewone bezoekers. Een paar trendy meiden die je daar niet verwacht, zo ging eentje haar haar goed doen in een vieze gemeenschappelijke keuken terwijl ze zich op haar naaldhakken tussen de tafels heen manouvreerde.

De volgende dag in Kensington en Chelsea, rijke buurten van Londen, een rondwandeling gedaan. Er waren hier opvallend veel leegstaande huizen. De route langs de Thames was mooi en ondanks de regen toch een paar highlights gezien in Londen city. Het lijkt mij leuk om op elke plek waar ik kom een foto ter bewijs te laten maken. Dus vroeg ik aan twee spaanse meisjes of ze een foto van mij wilde maken. Ik wilde springend op de foto, dus de één ging aftellen terwijl de ander de foto zou maken. Die laatste was steeds te laat dus een discussie in het spaans volgde over het precieze moment van aftellen. Ondertussen bleef ik braaf op en neer springen. Heeft iemand trouwens een idee waar deze foto gemaakt is?

Veel liefs uit Londen.

Liam

Reacties

Reacties

Pinky

Nou klinkt als een goed begin Pino. Btw, we hadden geen afmelding voor de training van gister, dus we wachten braaf vop onze pino tot hij uiteindelijk aangevlogen kwam, helaas ;). Zullen dus kennelijk alleen maar je verhalen kunnen lezen. Naja, beetje nieuws van hiero, laatste wedstrijd met 3-2 verloren, en vet mooi weer hier, dus er wordt veel gebeached :D.

Gr Pinky

Christiaan

Rest alleen nog de vraag: waarom wil je in vredesnaam springend op de foto voor de Westminster Abbey?
Als je in plaats daarvan nou je Kikabeersleutelhanger op de foto zet zoals we hadden afgesproken! :-)
Hopelijk krijg je ook nog wat lekker weer mee... dan hoef je tenminste er niet jaloers op te zijn dat net nadat jij hier weg bent het 20 graden is geworden!

Edda

Hej Liam,
Dat had je mij nog niet verteld. Ik dacht jij minder bagage mee wilde nemen dat ik deed. Zat ik niet op 17kg?
Aqui, el tiempo es bueno. Ayer yo visito mi projecto. Es una escuela de ninos de cuatro y cinco anos. Hablo espanol es dificil con los chikos y chikas.

Hablo jueves te tu!
beso, Edda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!